מיתוסים נפוצים נוספים אודות שתלים והשתלות שיניים

במאמר הקודם בנושא זה, עסקנו במספר מיתוסים נפוצים, כגון מיתוס הטוען כי שתלים הם מוצר חדש בשוק, או מיתוס לפיו, הגוף נוטה לדחות שתלים ואינו מתייחס אליהם באופן טבעי. השתלות שיניים – מה צריך לדעת?

וראינו, לגבי מיתוסים אלו ונוספים, כי טיפולי שתלים קיימים כבר מאות שנים, ובעשורים האחרונים, ההתפתחות בתחום גדלה ועלתה, כמו כן, ראינו כי טיפולי שתלים מתאימים כמעט לכל גיל, וכי הלסת נוטה לקבל אליה שתלים, כאילו היו אלו חלק ממנה. במאמר זה נסקור מיתוסים נפוצים נוספים, וננסה להפריך אותם.

מיתוס: כמו טיפולים כירורגיים אחרים, לא ניתן לדעת את סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים

עובדה: למרות שיתכנו מקרים חריגים בהם שתלים אינם נקלטים בעצם הלסת, ידוע לנו על פי אלפי מחקרים כי יש להם בין 95% ל- 98% סיכויי הצלחה. יותר מכך, במקרה של טיפולי שתלים אשר אינם מצליחים, ניתן לשוב אל רופא השיניים שיבצע שוב השתלת שיניים, וסיכוי גבוה שהשתל החדש יקלט.

מיתוס: טיפול להחדרת שתלים לוקח זמן רב

עובדה: ניתן לסיים טיפולי שתלים תוך מספר מועט של חודשים. ישנם אפילו רופאים המאפשרים לסיים את הטיפול העיקרי תוך יום אחד בלבד.

מיתוס: שתלים דורשים תשומת לב מיוחדת

עובדה: היתרון הגדול של שתלים דנטלים נובע מכך שניתן להתייחס אליהם בדיוק כמו אל שיניים רגילות. שתלים אינם צריכים טיפול מיוחד, ניתן לצחצח אותם באמצעות מברשת שיניים רגילה וניתן להשתמש בחוט דנטלי ובאביזרים נוספים.

מיתוס: סביב שתלים עלולות להתפתח מחלות שונות

עובדה: שתלים, מהיותם סינטטיים, ולא טבעיים, אינם יכולים לקלוט חיידקים ועששת, אך אי שמירה על היגיינת הפה, ותזונה לא מאוזנת או עישון, עשויים לאפשר התרבות חיידקים סביב השתלים והיווצרות דלקות חניכיים. במקרה זה, תתפתח ספיגה של העצם התומכת בשתל עצמו, והוא יחשף. שתל חשוף ניתן לתקן בחלק מהמקרים, אולם מראש היה עדיף לשמור על המצב.

מיתוס: כל שן חסרה מוחלפת בשתל יחיד

עובדה: ישנם מקרים בהם ניתן להשתמש בשתל אחד עבור מספר כתרים / שיניים חסרות. במקרים אחרים ניתן להשלים לסת שלימה עם 14 שיניים באמצעות 6-8 שתלים בלבד, ולסת של 12 שיניים עם 4 שתלים בלבד. יש לברר כל מקרה לגופו.

מיתוס: שתלים דנטאליים יקרים יותר מאשר תותבות

עובדה: ההוצאות הראשוניות עבור טיפולי שתלים, אכן עשויים להיות גבוהים יותר מאשר תותבות, אך בטווח הארוך, מכיוון ששיניים תותבות דורשות החלפה ושחזור כל מספר שנים ובגלל אי היציבות והנוחות שלהם, וזאת בזמן ששתלים דנטליים אינם דרשים תחזוקה פרט לניקוי אבנית שגרתי, ניתן להבין כי בטווח הארוך, יהיה זה משתלם יותר לעבור טיפולי שתלים.