רופאי שיניים "יסדרו" לך פה חדש

רופאי שיניים שמתמחים בביצוע שתלים, מבצעים השתלה של שן חסרה או מתקנים שן קיימת פגומה. שן פגומה יכולה להיפגם כתוצאה ממחלת חניכיים או עששת.

רופאי שיניים מקצועיים ידעו להחדיר את השן החדשה למקום המושלם ביותר – דיוק אשר יאפשר שיקום מהיר וקליל יחסית.

אז מה זה בעצם השתלת שן? שתלים הם בעצם תחליף לשיניים תותבות ומהווים בעצם תחליף לשורש השן הפגומה. ההשתלה היא בעצם בנייה של שורש מלאכותי והשתל הוא בורג טיטניום שמוברג לתוך העצם.

היתרון בהשתלת שן הוא שלאחריו השן מתפקדת כמעט כמו שן רגילה. שיניים תותבות, לעומת זאת, נשארות חיצוניות לפה וניתנות להסרה.

יש לציין כי האתגר של רופאי שיניים מומחים הוא לא רק הצלחת הטיפול, אלא גם קליטתו של השתל והתאקלמותו בתוך חלל הפה.

מתי נצטרך שתלים?

אובדן של שיניים, מכל סיבה שהיא, כגון תאונה או מחלת חניכיים קשה, ניתן לתיקון באופן הטוב ביותר על ידי השתלה, המקנה לפה מראה טבעי לחלוטין.

שיניים תותבות, לעומת זאת, ממוקמות על גבי הלסת ועל כן אינן נוחות וטבעיות באותה מידה. במהלך השתלת שיניים, רופאי שיניים מתקינים שורש מלאכותי בתוך עצם הלסת עליה תשב השן החסרה.

יש גם להבחין בין השתלת שן אחת לבין השתלת מספר שיניים. אם רופא השיניים ישתיל רק שן אחת, השתל יתמוך בשן המלאכותית הנקראת כתר. אם השתלנו מספר שתלים, ניתן יהיה להתקין מעליהם רצף כתרים המכונה גשר, או תותבת מעוגנת למצמדים (תיקתקים).

לאחר ההשתלה יסבירו רופאי שיניים למטופל כי בתום תקופת הריפוי, תגדל העצם סביב השתל החדש. יש לזכור כי במהלך תקופת ההחלמה לאחר הניתוח הלסת עוברת תהליך הסתגלות לקליטת השתל.

סוגי השתלים נבדלים זה מזה בעיצוב ההברגה ובציפוי השתל. רופאי שיניים יוכלו להמליץ על הסוג המועדף עליהם על פי ניסיונם.

מהו תהליך ההחלמה אחרי ביצוע שתלים דנטליים?

תהליך השתלת השורש המלאכותי או השתל הדנטלי הינו תהליך שנמשך זמן קצר, אולם לאחריו יש צורך בתקופת קליטה של כמה חודשים עד שהעצם אוזת את השתל בצורה אידיאלית. קיימים מצבים בהם ניתן להשתמש בשתל מייד לאחר ההשתלה – לשיקול דעת רופא שיניים טוב.

רופאי שיניים יבצעו תחילה בדיקה של רקמות הפה וכך יוכלו להתאים את השתלים לחלל הפה. לאחר שתהליך הרכבת השורש ועליו השן מסתיים, רופאי שיניים ירשמו למטופלים תרופות משככות כאבים, במטרה להקל על הכאב שלאחרי הניתוח.

במהלך הניתוח עצמו, רופאי שיניים מרדימים את המטופלים בהרדמה מקומית, או במקרה שהמטופל חרד מאד אפשר להציע לו גם השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה או טשטוש.

כמה יעלו לי שתלים דנטליים?

רופאי שיניים ימליצו לכם בדרך כלל על שתלים דנטליים, בגלל עמידותם לאורך השנים. יש גם רופאי שיניים שיטענו שעמידותם גבוהה בהרבה מעמידות שיניים רגילות.

התהליך של השתלת שיניים הינו תהליך לא זול ולכן מומלץ לבצע סקר שוק, על מנת למצוא את האופציה הטובה ביותר. עם זאת חשוב לזכור שתהליך השתלת השיניים הוא תהליך הדורש מומחיות ולכן בבדיקת המחיר יש להתחשב במיומנותו של רופא השיניים שמבצע את ההשתלה ולא להתפתות להצעות זולות אך חובבניות שעשויות להתברר בדיעבד כמקח טעות.

חשוב גם להקפיד על תקשורת טובה ביניכם לבין הרופא המטפל ולוודא שהוא יהיה קשוב לצרכיכם ויסביר לכם בסבלנות את האפשרויות השונות העומדות בפניכם.