טיפולי שיניים בעיתוי נכון – זיהוי הזדמנויות

מישהו אמר לי פעם שבשביל להיות רומנטיקן דגול צריך שיהיו לך 3 דברים שמתחילים באות טי: Touch, Tact & Timing. טיפולי שיניים (גם עם טי בהתחלה…) בזמן הנכון עשויים לחסוך לך כאב וסבל – וגם הרבה כסף!

בניגוד לרופא המשפחה שלך, אליו אתה הולך כשאתה חולה, אל רופא שיניים יש לגשת הרבה לפני שכואב לך. שתי פגישות בשנה לביקורת, שיגזלו ממך כ- 15 ד' כל אחת, זה כל מה שצריך. כשמתחיל חור בשן הוא הולך וגדל. הרבה פעמים גם לא רואים שהוא שם (כמו שרואים בתמונה המצורפת) ורק צילום עשוי לגלות אותו מסתתר שם. אם אתה לא יודע שהוא שם, זה לא יגרום לו להיעלם. כמאמר חז"ל: מאז חורבן בית המקדש כבר לא קורים ניסים.

אם תגיע לביקורת תקופתית אצל רופא שיניים שיבצע צילומים והוא יגלה אותו מבעוד מועד, יש סיכוי לגמור את העניין בסתימה פשוטה. אם החור יוזנח, הוא יעמיק ואז יתכן ויהיה צורך בטיפול שורש מבנה וכתר. מעבר לעובדה שזה יקח הרבה יותר זמן לסיים עבודה כזו, זה גם יעלה לך הרבה יותר.

טיפולי שיניים בעיתוי הנכון

חורים בשיניים זו רק ההתחלה. נניח שחסרה לך שן. אתה לא ממש מרגיש שיש לך בעיה, כי אין כאב, והתפחות הבעיה היא איטית, מה שגורם לפה להתרגל למצב החדש ללא סימני אזהרה.

אם נעיף מט בתמונה מימין, נבין כי בזמן שאתה שאנן, מנגנונים טבעיים של הגוף ממשיכים לפעול באופן אוטומטי.

השיניים הסמוכות לשן החסרה מתחילות לקבל הטיה ולסגור את המרווח ותוך כדי זה השן שבלסת הנגדית בוקעת כלפי מטה ויוצאת מאיזון. כל השינויים האלו יוצרים דלקת חניכיים, שחיקה, עששת, ואפילו עשויים לפגוע במפרק הלסת שלך. לו היית מגיע בזמן היה רופאי שיניים יכולים לשים לך שתלים, או גשר חרסינה, ולמנוע את ההתדרדרות של המצב.

טיפולי שיניים בזמן עשויים להביא לחיסכון ניכר בהוצאות שלך, אולם יש גם השקעה קטנה מצידך. לבא בזמן גם לטיפול של ניקוי אבנית. אבנית מצטברת בעיקר בגבול שבין השיניים לחניכיים. ניתן לראות אותה פעמים רבות גם בעין בלתי מקצועית בחלק הפנימי של השיניים התחתונות הקדמיות, כמשקע בצבע לבן-חום. גם אם לא ראית אבנית, היא יכולה להיות מתחת לקו החניכיים.

טיפול מונע דלקת חניכיים האבנית נוצרת באופן טבעי כמו שמתפתחת אבנית בקומקום.

בכל מקום שיש בו נוזלים המכילים מינרלים, אם זה במי השתייה או ברוק שבפינו, תתפתח אבנית. בקומקום זה פוגע בטעם של הקפה וביעילות גוף החימום.

בפה האבנית גורמת להתפתחות דלקת חניכיים, לירידה בכמות העצם התומכת בשן (ראה תמונה מימין) ובהמשך לערעור של יציבות השיניים בפה.

האבנית מצטברת גם בשוליים של כתרים ושל שתלים ועשויה לגרום לכשילון שלהם.

טיפולי שיניים להסרת אבנית

טיפול שיניים להסרת אבנית הוא פשוט יחסית – שיננית משתמשת במכשור עדין במיוחד.

היא עוברת עם המכשיר על אזור האבנית וזו מתפוררת ונעלמת. עם הזמן תצטבר האבנית שוב, ולכן חשוב להגיע לטיפול אצל השיננית אחת ל-6 חודשים, ולבעלי בעיות חניכיים אפילו אחת ל-3 חודשים.

פתגם אנגלי יפה אומר:"גרם של מניעה חוסך קילוגרם של טיפולים". אם תבוא לביקורת תקופתית וניקוי אבנית אצל שיננית, תהיה זקוק לפחות טיפולי שיניים.

פחות טיפולי שיניים פירושן: פחות עלויות ופחות סבל. גם אים אין לך כלל שיניים ויש לך שיניים תותבות חשוב לעשות גם להם ניקוי, כי אבנית מצטברת גם בשיניים של תותבות ויכולה לעשות גירוי לרקמות שמסביבן.