סודות שרופאי שיניים לא רוצים שתדעו

אחד הסודות הגדולים ביותר של רופאי שיניים, שאותו הם הכי פחות רוצים לחשוף, הוא כמות המטופלים שלהם.

הרוב הגדול של רופאי שיניים ירצה להגדיל את כמות המטופלים בעיקר משום שהכנסתם תלויה בכך. רבים מאותם רופאי שיניים, משקיעים חלק ניכר מהכנסתם על שיווק ופרסום, רק כדי לגלות בסופו של דבר כי רוב המטופלים מגיעים אליהם "מפה לאוזן". נדיר למצוא רופא שיניים שלוח השנה שלו עמוס כל כך עד שאינו יכול לקבל מטופלים חדשים.

על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה לשנת 2006-2007, רשומים כ 150,000 רופאי שיניים ברחבי ארצות הברית. אם נחלק את כמות האנשים החיים בארה"ב בכמות רופאי השיניים, נקבל תוצאה של 2034 פיות לכל רופא שיניים בארה"ב. בשל העובדה כי רוב רופאי השיניים עובדים קרוב לערים הגדולות ופחות בערים נידחות יותר, המצב בפועל רחוק מלהיות על פי החישוב הנ"ל. בישראל אגב, באזור תל אביב, המספרים מעידים על 542 פיות לטיפול אך בניו זילנד, כ 4000 פיות לכל רופא שיניים (!) ולא מדובר על פיות של כבשים.

כמה מטופלים צריך רופא שיניים?

לפי ניסיונם של מומחים לשיווק מרפאות שיניים, צריך כל רופא שיניים כ 2000 מטופלים כדי לספק לעצמו כמות עבודה שתהיה יעילה ותבטיח הישארותם של מספיק מטופלים משלמים כדי להמשיך ולהחזיק את המרפאה. מצב זה יוצר מלחמה רצינית בין רופאי שיניים הפועלים באותו איזור, מעין מרתון נגד הזמן ואחד נגד השני במטרה להשיג מטופלים חדשים. המנצחים הגדולים של המרוץ, במקרה הזה, הם המטופלים. כל העובדות הללו מביאות אותנו למסקנה, כי ניתן לנהל מו"מ על המחיר גם עם רופא שיניים, כמו שנהוג לעשות מול עסקים קטנים אחרים. בחלק מהמקרים, בפירוש ניתן להוזיל את המחיר וגם אם מדובר בהנחה קטנה, זה עדיין טוב יותר מאשר לשלם את המחיר במלואו…

כמו כן, ניתן להציע לרופא השיניים תשלום של חלק מהסכום במזומן מראש ובכך, לעזור לרופא להימנע מעמלה על ביצוע עסקאות בקרדיט. גם זה יאפשר לרופא שיניים להציע לך הנחה על הסכום המלא. עדיין, מומלץ להימנע מויכוחים ולחץ מסיבי בנושא, בכל זאת מדובר ברופאי שיניים מדופלמים ולא מוכרי שטיחים בבזאר בטורקיה. רופאי שיניים לא אוהבים להתווכח יותר מדי על המחיר שכן הם מרגישים כי זה מוריד מערך הטיפול וכישוריהם המקצועיים כרופאי שיניים. בקש הנחה ותן לרופא שיניים שלך להחליט מה יהיה גובהה, אם בכלל.

מדוע רופאי שיניים לא חושפים את סודותיהם?

אפשר להניח כי רופאי שיניים לא יאהבו את העובדה כי מאמר זה חושף את סודותיהם… חלקם אף יטענו כי מאמר זה הופך את הדברים למסובכים יותר ועלול לאפשר למטופלים להבין יותר את שיקוליהם הכספיים בבואם אל רופא שיניים ולשאול יותר שאלות. ההסברים הופכים את המטופלים לחכמים יותר לגבי האפשרויות העומדות בפניהם בבואם לשפר את איכות חייהם. במצב זה, הם יכולים לדרוש יותר טיפולים משפרי חיים, והמרוויחים הגדולים יהיו הם וגם רופאי שיניים המטפלים בהם.

החוקים היבשים מחייבים רופאי שיניים, להציג בפני המטופל את כל שיטות הטיפול האפשריות במקרה שלו, להסביר למטופל את כל היתרונות והחסרונות שבכל שיטה, בין אם מדובר בטיפול בשתלים דנטליים, ובין אם מדובר בתהליך הלבנת שיניים פשוטה, להמליץ לו מה לדעתו יהיה הטיפול הכי טוב בעבורו ומה ההשלכות, לוודא שהבין – ורק אז להתחיל בטיפול. הבנת המטופל את כל האספקטים הקשורים בטיפול לו הוא נזקק, מפיגים את המתח והפחד של המטופל מן הטיפול ומקלים בכך גם על עבודתו של רופא שיניים.

אם המאמרים הללו, יגרמו ליותר אנשים לגלות טיפולים חדשניים שלא היו מודעים לקיומם קודם או יגרמו לאנשים שחשבו כי אין ביכולתם לממן טיפול כזה או אחר לו הם זקוקים, למצוא דרך להוזיל את העלות – הרי שאז, שיפרנו את איכות חיי המטופלים שלנו. אם עשינו זאת, הרי שהשלמנו את המשימה שלנו בתור רופאי שיניים והוכחנו כי אנו ראויים לכבודנו.