האמת של רופאי שיניים

רופאי שיניים – מה האינטרס האמיתי שלהם? רופאי שיניים שייכים לקבוצה מצומצמת של בעלי מקצוע אשר משום מה מעוררים את חשדנותם של צרכנים ומטופלים רבים.

קבוצה זו כוללת בין השאר (להבדיל אלף אלפי הבדלות) גם את המוסכניקים לרכב למשל. וכל זאת למה? כי כמו אצל המוסכניקים, אין לך שום יכולת לדעת אם מה שאמרו לך בנוגע להיקף הטיפול הנדרש, נכון או לא.

כך, על פי אותם חשדנים, רופא שיניים ממוצע יכול להגיד לנו שיש לנו בעיות כאלו ואחרות בשיניים אשר מצריכות טיפולים בסך כולל של אלפי שקלים, כאשר מלבד לכאב שיניים אשר אולי יעיד בכלליות כי משהו לא כשורה, אין למטופל דרך טובה לדעת עד כמה אותו רופא שיניים מדייק, ועד כמה הוא "עובד עליו".

ואכן, רופאי שיניים מרוויחים כסף מבעיות השיניים שלנו. טיפולי שורש, שתלים, כתרים – כל אלו הם טיפולים שגרתיים אשר מכניסים אל רופא השיניים כמו גם אל מרפאת שיניים שכר נאה, ולנו המטופלים אין שום דרך בטוחה לדעת מה באמת קורה לנו בשן – הרי אנחנו לא רופאי שיניים בעצמנו…

האם אנחנו באמת צריכים שתלים וטיפולי שורש?

אז כיצד בכל זאת נפקח על רופא השיניים שלנו? כיצד נוכל לדעת שלא עובדים עלינו וגורמים לנו לעבור טיפולים ארוכים ולא נעימים לשווא, ותמורת הרבה מאוד כסף?

אז נכון שבעיות בשיניים מביאות לפרנסה עבור רופאי השיניים, אך זה לא בהכרח אומר שהאינטרס האמיתי של רופאי שיניים זה שיהיו לנו שיניים גרועות, או לשקר לנו על מנת שנעבור טיפולים לא נחוצים. למעשה, בעולם העסקים והכלכלה קיימות אינספור דוגמאות אשר מראות על כך שהדרך הבטוחה והיעילה ביותר לצבור קהל לקוחות גדול ולהגדיל את הרווחים היא, תאמינו או לא, על ידי כנות, אמינות ויושרה.

כך גם בתחום רפואת השיניים. רופא שיניים חכם וטוב יודע שהאינטרס שלו לטווח הארוך הוא קודם כל להיות כנה עם לקוחותיו וליצור מערכות יחסים עם הלקוחות המבוססות בראש ובראשונה על אמון, ואחר כך גם לדאוג שהשיניים שלנו כן יהיו בריאות. זה אולי נשמע מנוגד לאינטרס הכלכלי העיקרי של רופאי שיניים – כמה שיותר טיפולים, אך למעשה זוהי הדרך הבטוחה להרוויח הרבה לאורך זמן. יצירת מצבת לקוחות גדולה ורחבה של לקוחות מרוצים היא הדרך הוודאית ביותר להרוויח לאורך זמן ולהביא לצמיחה בהכנסות המרפאה.

מצבת הלקוחות תהיה גדולה, רחבה וצומחת בהתמדה רק במידה ואותו רופא שיניים יזכה לשם של רופא אמין וכנה, והלקוחות יהיו מרוצים רק אם רמת בריאות השיניים שלהם תעלה לאורך זמן, במקום שבכל שנה הם ישמעו מחדש שהם זקוקים סדרה של טיפולים יקרים שיבטלו את זמנם.

לכן, ניתן להיות רגועים. אם אתם חושבים שרופא השיניים שלכם הוא טוב, מקצועי ואמין (וזאת ניתן לדעת בעיקר על ידי רושם אישי), אז קחו בחשבו שהאינטרס שלו זה קודם כל להיות כנה איתכם ולא לעבוד עליכם, ואחר כך גם לדאוג שמצב בריאות השיניים שלכם תשתפר לאורך זמן, ולא תדרדר ותדרוש עוד ועוד תחזוקה יקרה…

זו גם הסיבה שאתר כמו זה שלחפניכם עושה עבודת קודש במיון רופאי שיניים לפני ההמלצה עליהם ובודק גם את היכולת המקצועית שלהם וגם את אמינותם.